andgrus

  • Dokumenty11 025
  • Odsłony626 328
  • Obserwuję362
  • Rozmiar dokumentów18.6 GB
  • Ilość pobrań496 157

Pop-pop boat

Dodano: 6 lata temu

Informacje o dokumencie

Dodano: 6 lata temu
Rozmiar :2.8 MB
Rozszerzenie:pdf

Pop-pop boat.pdf

andgrus Prywatne
Użytkownik andgrus wgrał ten materiał 6 lata temu. Od tego czasu zobaczyło go już 209 osób, 34 z nich pobrało dokument.

Komentarze i opinie (0)

Transkrypt ( 18 z dostępnych 18 stron)

Silniki pop-pop lub silniki impulsowe Silniki pop-pop lub silniki impulsowe, takie jak Basil Harley, które nazywają je w swojej książce Toyshop Steam, pochodzą z setek lat. Ich pochodzenie jest niejasne, co zwiększa ich urok i tajemnicę. Pop-pop jest po prostu rurką z miedzi coiled, która ma swoje końce w wodzie. Cewka jest podgrzewana, a łódź, w którą jest zainstalowana, tajemniczo idzie do przodu. Jak to działa, w kategoriach naukowych, jest wciąż otwarta na przypuszczenie i była źródłem kontrowersji. Wydaje się, że w rurce miga para wody, zmuszając resztę wody do tyłu, co sprawia, że ??łódź idzie naprzód (patrz jeden z nowych praw Newtona). Powstała w ten sposób próżnia, a następnie przyciąga więcej wody i powtarza się cykl. W praktyce jest wiele zmiennych w następujący sposób: długość i średnica rury, źródło ciepła, ciężar łodzi i czy płomień jest ekranowany. Każdy z nich wpłynie na wydajność. Nie widziałam wielu pop-popów w pracy, ale tych, których widziałem, nikt nie wprowadził na spektakl, który nazwałbym wielkim, a nawet dobrym. Jeśli jednak znacznie obniża się standardy, dobrze zaprojektowana łódź typu pop-pop będzie wykonywała w sposób, który mógłby być opisany jako akceptowalny. Pop-popsami zawsze byli rodzicami rodziny parowców. Mogą być naprawdę nazywane steamboats, ale nie przypominają właściwej Steamboat. W końcu nie mają ruchomych części. Ani jeden! W pierwszych dniach pop-poppery niemieccy producenci często zbudowali cienką, elastyczną metalową membranę w obiegu wody / pary. Ta membrana była lekko pochylona, ??a woda migotała w parze, co wydarzyłoby się, powodując hałas jak metalowy krykiet, który zatrzaskuje się naciskając go kciukiem. W ten sposób łódź otrzymała wspólne imię. (Z tych samych powodów Niemcy nazywają je łodziami tocznymi). Podobnie, niedrogie łodzie są obecnie dostępne w Indiach. Budowanie łodzi Kadłub Obrazy prawie opowiadają historię, więc po prostu idź wzdłuż. Kliknij tutaj, aby pobrać pełny rozmiar kadłuba. Zdjęcie 1. Wydrukuj dwustronny plik PDF kadłuba. Budowa pop-popa to dobre ćwiczenie w prostej pracy z blachy. Możesz go wykończyć z mosiądzu, ale wolę blachę ze starego farby lub cieńszego oleju z oliwek. Jeśli używasz mosiądzu, nie buduj łodzi z niczego więcej niż 0,010 "grubości. Muszę tu pokazać kadłub z jednego kawałka metalu. Celowo nie zamieszczono opisu żadnego typu nadbudówki. Możesz być tak twórczy, jak tutaj. Dodałem trochę więcej niż minimalne minimum wymagane do łodzi pracującej w wodzie.

Zdjęcie 02. Wytnij każdą połowę wzdłuż linii dopasowania dwukropkiem i przykleić kawałki, aby utworzyć cały wzór. Zdjęcie 03. Potrzebny jest jakiś surowiec. Użyłem wypolerowanej blachy z galonowej puszki oliwy z oliwek (sprawdź lokalną grecką restaurację).

Zdjęcie 04. Używam Krylna # 7010 Spray Adhesive, aby przykleić wzór do metalu. Wystarczy lekki płaszcz z tyłu wzoru - chcesz go łatwo odkleić później. Zdjęcie 05. Przyklej wzór do metalu. Jeśli używasz drukowanego materiału, tak jak ja, musisz zdecydować, czy chcesz drukować wewnątrz lub na zewnątrz łodzi. Albo jest dobrze, ale klej na wzór na zewnątrz. Ponadto, jeśli planujesz nie malować łodzi, umieść wzór, aby jak najlepiej wykorzystać druk na puszce.

Zdjęcie 06. Najpierw należy wywiercić otwory 1/8 "dla rur wodnych. Potem, przy zapuszczonej nożyce, zacznij wycinać kadłub. Linie stałe są liniami "wycinanymi", a kropkowane linie są liniami "składanymi". Wytnij boki i pawęży (tylny koniec), ale nie wycinaj dziobu (przedniego końca). Zostaw łuk na chwilę. Zdjęcie 07. Tak powinien wyglądać kadłub na tym etapie.

Zdjęcie 08. Lubię robić moje zginanie w imadle. Tutaj wyciąłem drewniane bloczki na długość fałdu pawęży. Starannie umieściłam klocki i element roboczy w imadle, upewniając się, że kiedy wykonam fałdę, boczne klapki nie będą przesunięte.. Zdjęcie 09. Palcami starannie wykonaj zgięcie po prostu dociskając metal do klocka.

Zdjęcie 10. Użyj miękkiego młotka, aby dokładnie zaginać narożnik. Jeśli nie masz miękkiego młotka, włóż kawałek drewna na zakładkę i uderz ją młotkiem. Postępuj zgodnie z tą samą procedurą, aby zagiąć boczne klapki. Mogą być lutowane wewnątrz lub na zewnątrz pawęży - myślę, że wyglądają lepiej wewnątrz łodzi. Z jednej strony zegnij przednią zakładkę. Zdjęcie 11. Zaginanie boków jest takie samo jak składanie klapek, ale bez drewnianych klocków. Jeśli jednak linia składania jest dłuższa niż szerokośc szczęki imadła, przytnij drewnianych bloków o odpowiedniej długości i kontynuuj.

Zdjęcie 12. Tak dokładnie wygląda składany kadłub powyginany przed lutowaniem. Zdjęcie 13. Teraz dokładnie zdejmij papierowy szablon i wyrzuć go.

Zdjęcie 14. Zanim będziesz mógł lutować, musisz przygotować powierzchnie. Jeśli jest jakiś nadruk na powierzchni, które mają być lutowane, musi zostać usunięty. Na mojej, na kartach były drukowane na nich. Zdejmowałem ją z metalu papierem ściernym. Można też szczotką drucianą. Zrób to wszędzie tam, gdzie jest to konieczne. Zdjęcie 15. Łódka będzie lutowana miękkim lutem. Lubię używać pasty (po prawej) lutowniczej i cyny w drucie. Zdjęcie 16. Mój wybór do lutowania blachy stalowej jest dobrą starą, 35-watowym lutownicą, dostępnym w każdym sklepie z elektroniką. Preferuję grot w kształcie litery V, który można łatwo zmienić, jeśli twój jest inny.

Zdjęcie 17. Każda powierzchnia lutowana powinna być najpierw ocynowana - to znaczy pokryta cienką warstwą cyny. Najpierw pokryj bardzo cienką warstwą cyny na cały obszar, który ma być lutowany. Następnie rozgrzej grot lutownicy. To po prostu oznacza, aby uzyskać dodatkowe lutowanie na czubku. Ogólnie rzecz biorąc lutowanie nie będzie bezpośrednio stosowane do pracy, ale przeniesione do pracy z żelaza. Następnie powoli wytrzeć końcówkę żelazka w obszarze lutowanym. Lutownica powinna łatwo przenosić, pozostawiając błyszczący srebrny obszar. Spróbuj uzyskać jak najcieńszą warstwę. Na zdjęciu poniżej powierzchni żelaza został już ocynowany. Zdjęcie 18. Na mojej łodzi okazało się, że przytrzymywanie sekcji konserwowanych razem z zaciskiem podczas lutowania.

Zdjęcie 19. Aby wykonać połączenie, włóż żelazo lutem, a następnie uruchom go wzdłuż krawędzi stawu. Obszary konserwowane powinny się nagrzewać, wciągając lut do przegubu. Możesz również uruchomić żelazko na złączu zewnętrznym. Zdjęcie przedstawia lutowane połączenie wewnętrzne. Zdjęcie 20. To jest na zewnątrz stawu. Jeśli nie jest wystarczająco schludny, można go wyczyścić małym plikiem. W ten sam sposób lutować końce łuków boków. Zdjęcie 21. Oto łódź z trzema połączonymi kartami lutowanymi.

Zdjęcie 22. Dziub łodzi można teraz lutować na dno. Flux obiema powierzchniami, naciskaj dziób w dół, aby uzyskać dobre dopasowanie, podgrzej lutownicę i lutuj je razem w małych krokach. Nie załuj cyny. Na zdjęciu pokazano gotowe lutowanie dziobu. Zdjęcie 23. Teraz, gdy kadłub został w pełni zlutowany, nadmiar blachy można wyciąć nożyczkami. Oczyść ostre krawędzie drobnym pilnikiem lub papierem ściernym. Zdjęcia 25. Gotowy polutowany surowy kadłub.

Wykonywanie silnika Aby stworzyć "silnik typu pop-pop" potrzebujesz kawałek rurki miedzianej średnicy 3mm długości 300mm i dwóch kawałków 90mm. Potrzebne będzie również kilka krótkich kawałków rurki o średnicy wewnętrznej 3mm. Zdjęcie 26. Trzymając jeden koniec długiej rury miedzianej w imadło, podgrzej całą resztę, aż będzie świecić na czerwono, aby ją odpuścić (zmiękczyć). Zdjęcie 27. Kiedy ostygnie, ostrożnie zaawijaj go do pętli, aż zacznie się twardnieć. Powinieneś być w stanie poczuć to jak robi się twardsza. Nazywa się to hartowaniem. Zdjęcie pokazuje, jak daleko jestem w stanie zginać rurkę po pierwszym wyżarzaniu.

Zdjęcie 28. Powtórz proces, ponownie podgrzewaj hartowaną rurkę. To zdjęcie pokazuje, jak daleko mogłem zwijać po drugim wyżarzaniu. Zdjęcie 29. Po trzecim upale, wkładam kawałek pręta grubości ok 25 mm w imadło i skończyłem owinąć wokół niego rurkę, która dała mu ładny, a nawet wygląd. Licząc na zewnątrz, powinieneś mieć pięć zwojów.

Zdjęcie 30. Dwa mniejsze kawałki powinny być podgrzewane i wygięte, jak pokazano powyżej. Zdjęcie 31. To zdjęcie przedstawia wszystkie części niezbędne do wykonania silnika. Są gotowe do lutowania razem. Zdjęcie. 32. Aby skleić wszystkie kawałki, wyczyść końce kawałkiem wełny mineralnej lub ze stali. Wytrzeć trochę na nich, a także wewnątrz kołnierza. Umieścić kawałki i założyć żelazko. W tym przypadku można zastosować lutownice do połączenia podczas

ogrzewania. Mała latarka szybko wykona tę pracę. Nie martw się, jeśli nogi nie wskazują prawidłowego sposobu, gdy je lutujesz. Mogą być łatwo skręcone do wyrównywania później. Na zdjęciu przedstawiono dwa gotowe silniki. Instalacja silnika i lutowanie Rozsunąć nóżki silnika tak, aby mogły łatwo wsunąć się w otwory w dolnej części łodzi. Projekt opiera się na świecy wotywnej, która ma średnicę około 35mm. Rodzaju, z którego korzystam, wchodzą do małej aluminiowej tacy, która uniemożliwia im niechętne. Zdjęcie 33. Nogi silnika powinny być łatwo przeciągnięte przez otwory, skierowane do tyłu łodzi. Jeśli otwory są za małe, być może trzeba je lekko powiększyć za pomocą okrągłego pilnika igłowego lub nieco większego wiertła. Zdjęcie 34. Tak nogi powinny wyglądać pod łodzią. OK, jeśli końce nóg dotykają kadłuba.

Zdjęcie 35. Poluzuj silnik na podłodze łodzi za pomocą lutownicy. Zdjęcie 36. Ostrożnie wyginaj nogi tak, aby były równoległe do dna łodzi. To kończy podstawy budowy łodzi. Jednak, na mojej łodzi , chciałem aby osłonic płomień, więc zdecydowałem się na "kocioł" z pocynowaej puszki. Znalazłem ładny sok z mango, który ma około 5cm średnicy. Najgorsze jest to, że możesz walczyć jedną z płaskich metalów. Wokół otworzyłem jakieś 5 mm otwory, aby umożliwić przepływ powietrze do płomienia. Wyciągnęłam kocioł z innego kawałka blachy stalowej, w którą uderzyłem kilka dziur, aby gorące gazy mogły uciec. Potem zrobiłem ozdobny kominek z blachy stalowej, którą zwinięto. Wszystko to jest lutowane miękko w taki sam sposób jak łódź. Przylutowałem trzy blaszki na podłodze łodzi, aby utrzymać kocioł w miejscu. Również wlutowany został pierścień blaszany, aby utrzymać świecę na swoim miejscu.

Zdjęcie 37. Kocioł blaszany "w pozycji nad silnikiem. Zdjęcie 38. Kocioł właśnie wyślizguje się. Tutaj można zobaczyć świecę w miejscu pod silnikiem, a także klapki, które trzymają kocioł na miejscu.

Fot. 39. Myślałem, że ster może być przydatny, więc zrobiłem prosty. Ropa jest tylko wygiętym kawałkiem 3/32 "mosiężnego pręta. Sam ster sterowano z blachy stalowej i lutowano. Zespół trzyma się na pawęży za pomocą prostego uchwytu blaszanego, lutowanego. Tarcie utrzymuje ustawienie steru. Zdjęcie 40. Łódź była zbyt otwarta, więc zakrywałem przednią połowę kolejnym kawałkiem blachy stalowej. Zrobiłem ten wzór, kładąc na stole pustą kartkę papieru i obracając łódź na niej, śledząc łuk. Dodałem trochę do szerokości, aby mogłem dać jej trochę krzywizny. Wyciąłem kawałek i próbowałem go na rozmiar. Ostrożnie przycięto, aż się rozsądnie dopasowałem, a następnie lutowałem na miejscu. Voila! Łódź jest gotowa. Źródło: Copyright © 2008-2013 Marc Horovitz. http://www.nmia.com/~vrbass/pop-pop/buildpop.htm Tłumaczenie: google