dareks_

  • Dokumenty2 821
  • Odsłony753 730
  • Obserwuję431
  • Rozmiar dokumentów32.8 GB
  • Ilość pobrań361 988

Bednarska J. - Angielski dla dzieci 9. 6-8 lat. Pierwsze słówka. Ćwiczenia

Dodano: 6 lata temu

Informacje o dokumencie

Dodano: 6 lata temu
Rozmiar :7.9 MB
Rozszerzenie:pdf

Bednarska J. - Angielski dla dzieci 9. 6-8 lat. Pierwsze słówka. Ćwiczenia.pdf

dareks_ EBooki Edukacja, Nauka Angielski Dla Sześciolatków
Użytkownik dareks_ wgrał ten materiał 6 lata temu.

Komentarze i opinie (0)

Transkrypt ( 25 z dostępnych 34 stron)

9 ANGIELSKI DLA DZIECI 6-8 lat PIERWSZE SŁÓWKA ĆWICZENIA SEASONS & WEATHER HOLIDAYS HAVE GOT DATES PRESENT SIMPLE (2) KSIĄŻKA UCZY BAWI ROZWIJA

VOCABULARY SŁOWNICZEK autumn (otum) jesień bathe (bejf) kąpać się buy souvenirs (baj suwenirs) kupować pamiątki Do I...? (du aj) Czy ja...? Do they...? (du dej) Czy oni/one...? Do we...? (du łi) Czy my...? Do you...? (du ju) Czy ty/wy...? Does he...? (daz hi) Czy on...? Does it...? (daz it) Czy ono...? Does she...? (daz szi) Czy ona...? go hiking (goł hajking) wędrować go sailing (goł sejling) żeglować go to a hotel (goł tu e hotel) jechać do hotelu go to campsite (goł tu e kempsajt) jechać na kemping have got (hew got) mieć holidays (holidejs) wakacje it’s cloudy (yts klaudi) jest pochmurno it’s rainy (yts rejni) jest deszczowo it’s snowy (yts snołi) jest śnieżnie it’s stormy (yts stormi) jest burzowo it’s sunny (yts sani) jest słonecznie it’s windy (yts łindi) jest wietrznie present simple (prezent sympl) teraźniejszy prosty seasons (sizons) pory roku sightsee (sajtsi) zwiedzać sleep in a tent (slip in e tent) spać w namiocie tent (tent) namiot souvenir (suwenir) pamiątka spring (spring) wiosna summer (samer) lato sunbathe (sanbejf) opalać się the eighteenth (ejtinf) osiemnasty the eighth (eitf) ósmy the eleventh (ilewenf) jedenasty the fifteenth (fiftinf) piętnasty the fifth (fyf) piąty the first (ferst) pierwszy the fourteenth (fortinf) czternasty the fourth (forf) czwarty the nineteenth (najntinf) dziewiętnasty the ninth (najnf) dziewiąty the second (sekend) drugi the seventeenth (sewentinf) siedemnasty the seventh (sewenf) siódmy the sixteenth (sykstinf) szesnasty the sixth (syksf) szósty the tenth (tenf) dziesiąty the third (ferd) trzeci the thirteenth (fertinf) trzynasty the twelfth (tłelf) dwunasty the twentieth (tłentif) dwudziesty the twenty-first (tłenti ferst) dwudziesty pierwszy visit a museum (wyzyt e mjuziem) odwiedzać muzeum weather (łeder) pogoda winter (łinter) zima

1 SEASONS & WEATHER PORY ROKU i POGODA (yts sani) Jest słonecznie. (yts klaudi) Jest pochmurno. (yts rejni) Jest deszczowo. (yts snołi) Jest śnieżnie. (yts łindi) Jest wietrznie. (łeder) pogoda (łots de łeder lajk) What’s the weather like? – Jaka jest pogoda?

2 SEASONS & WEATHER (yts stormi) Jest burzowo. (spring) wiosna (samer) lato (otum) jesień (łinter) zima (sizons) pory roku

3 Ćw. 1 Zła wróżka sprowadziła nad Polskę różnorodną pogodę. Popatrz na rysunki i podpisz je. It’s rainy.

4 Ćw. 2 Do której pory roku pasują przedstawione ubrania? Wpisz nazwę pory roku w odpowiednie miejsce. summer

5 Ćw. 3 Dopasuj nazwy pór roku do odpowiednich rysunków. SUMMER AUTUMN SPRING WINTER

6 Ćw. 4 Wybierz swoją ulubioną porę roku. Przedstaw ją za pomocą rysunku, wycinanki lub zdjęcia. Pamiętaj o pokazaniu pogody. Napisz, jaka jest pogoda.

7 HOLIDAYS (sanbejf) opalać się (wyzyt e mjuziem) odwiedzać muzeum (sajtsi) zwiedzać (bejf) kąpać się (goł tu e kempsajt) jechać na kemping WAKACJE

8 HOLIDAYS (baj suwenirs) kupować pamiątki (goł tu e hotel) jechać do hotelu (slip in e tent) spać w namiocie (goł hajking) wędrować (goł sejling) żeglować

9 go to a hotel Ćw. 1 Popatrz na fragmenty zdjęć z wakacji i podpisz je.

10 Ćw. 2 Popatrz na podpowiedzi i uzupełnij krzyżówkę. Otrzymane hasło zapisz pod krzyżówką. 65 87 1 2 3 4 a museum 1 2 3 4 5 6 7 8 G buy go to a go go to a sleep in a

11 Ćw. 3 Popatrz na program wycieczek i uzupełnij go.MondayTuesdayWednesdayThursdayFriday ____________ sightseebathegotoahotel ____________ ________________________________________________ sunbathe sleepinatentbuysouvenirs ____________________________________ gotoacampsite

12 Ćw. 4 Wyobraź sobie, że jesteś na wymarzonych wakacjach. Narysuj miejsce, gdzie jesteś, i czynności, które tam wykonujesz. Podpisz rysunek.

13 HAVE GOT MIEĆ I have got – ja mam you have got – ty masz he has got – on ma she has got – ona ma it has got – ono ma we have got – my mamy you have got – wy macie they have got – oni/one mają (aj hew got) (ju hew got) (hi hes got) (szi hes got) (yt hes got) (łi hew got) (ju hew got) (dej hew got) (hew got) Odmiana czasownika have got – mieć Pytania tworzymy, przestawiając have lub has przed nazwę wykonawcy czynności. Przykłady: You have got... – Have you got...? He has got... – Has he got...? She has got... – Has she got...? We have got... – Have we got...? They have got... – Have they got...?

14 HAVE GOT Ćw. 1 Odpowiedz na pytania: Yes, I have lub No, I haven’t. Kiedy chcesz powiedzieć, że ktoś czegoś nie ma, do have lub has dodaj not. have + not got = haven’t got has + not got = hasn’t got Przykłady: You have not got... – You haven’t got... He has not got... – He hasn’t got... She has not got... – She hasn’t got... We have not got... – We haven’t got... They have not got... – They haven’t got... 1. Have you got a computer? 2. Have you got a sister? 4. Have you got black hair? 5. Have you got a bicycle? 6. Have you got a cat? __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ Yes, I have.

15 Ćw. 2 Uzupełnij zdania i połącz z odpowiednim rysunkiem. I ____________ a car. They ____________ a ball. She ____________ a computer. You ____________ chess. He ____________ a motorcycle. We ____________ a book. have got

16 Ćw. 3 Przeczytaj pytania, odszukaj na rysunku i odpowiedz: Yes, he has lub No, he hasn’t; Yes, she has lub No, she hasn’t. Has Anna got a car? Has Lisa got a bicycle? Has Bob got a cat? Has Eva got a dog? Has Adam got a computer? Has Danny got a dog? Has Tom got a TV? Has Betty got a van? ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ No, she hasn’t.

17 Anna Lisa Bob Eva Adam Danny Tom Betty

18 Ćw. 4 Narysuj lub wklej zdjęcia trzech rzeczy, które masz, i trzech, których nie masz. Dokończ zdania. I haven’t got a/an _________ _________ _________ I have got a/an __________ __________ __________ I HAVE GOT I HAVEN’T GOT

19 ORDINAL NUMBERS & DATES LICZEBNIKI PORZĄDKOWE i DATY Kiedy chcesz powiedzieć o czymś, że jest któreś z kolei, używasz liczebników porządkowych. Tworzymy je, dodając do liczby -th. Wyjątek stanowią liczebniki: first, second i third. Zwróć uwagę na pisownię wyróżnionych liczebników. first – 1st second – 2nd third – 3rd fourth – 4th fifth – 5th sixth – 6th seventh – 7th eighth – 8th ninth – 9th tenth – 10th eleventh – 11th twelfth – 12th thirteenth – 13th fourteenth – 14th fifteenth – 15th sixteenth – 16th seventeenth – 17th eighteenth – 18th nineteenth – 19th twentieth – 20th (ferst) (sekynd) (fyrd) (forf) (fyf) (syksf) (sewenf) (eitf) (najnf) (tenf) (ilewenf) (tłelf) (fertinf) (fortinf) (fiftinf) (sykstinf) (sewentinf) (ejtinf) (najntinf) (tłentif)

20 ORDINAL NUMBERS & DATES twenty-first – 21st twenty-second – 22nd twenty-third – 23rd thirty-first – 31st forty-fourth – 44th fifty-seventh – 57th 1st January – the first of January – pierwszy stycznia 2nd February – the second of February – drugi lutego 3rd March – the third of March – trzeci marca 8th April – the eighth of April – ósmy kwietnia 16th May – the sixteenth of May – szesnasty maja 24th June – the twenty-fourth of June – dwudziesty czwarty czerwca 31th July – the thirty-first of July – trzydziesty pierwszy lipca 10th August – the tenth of August – dziesiąty sierpnia 20th September – the twentieth of September – dwudziesty września Podawanie dat (tłenti ferst) (tłenti sekend) (tłenti ferd) (ferti ferst) (forti forf) (fyfti sewenf)

21 Ćw. 1 Przeczytaj podane liczebniki i odpowiednio je połącz. fifteenth twenty-fifth third tenth sixth thirty-first twelfth first eighth twentieth second 2nd 25th 3rd 10th 6th 31st 12th 1st 15th 8th 20th

22 Ćw. 2 Policz i napisz, który z kolei obrazek jest wyróżniony. 9th the ninth

23 Ćw. 3 Napisz słownie daty. the third of August