alien231

  • Dokumenty8 931
  • Odsłony449 718
  • Obserwuję281
  • Rozmiar dokumentów21.6 GB
  • Ilość pobrań373 499

MR-362-ESPACE-4

Dodano: 7 lata temu

Informacje o dokumencie

Dodano: 7 lata temu
Rozmiar :2.8 MB
Rozszerzenie:pdf

MR-362-ESPACE-4.pdf

alien231 MOTOAUTO. RENAULT. RENAULT5 ESPACE IV PL
Użytkownik alien231 wgrał ten materiał 7 lata temu.

Komentarze i opinie (0)

Transkrypt ( 25 z dostępnych 94 stron)

Blacharstwo WIADOMOŚCI OGÓLNE GÓRNE ELEMENTY NADWOZIA OTWORY BOCZNE INNE OTWORY JK0B - JK0D - JK0G - JK0H - JK0J - JK0K 77 11 316 147 "Metody napraw zalecane przez producenta w niniejszej dokumentacji zostały opracowane na podstawie warunków technicznych obowiązujących w dniu redagowania tekstu. Mogą one ulec zmianom w przypadku wprowadzania przez producenta modyfikacji procesu produkcji różnych podzespołów i akcesoriów pojazdów tej marki". SIERPIEŃ 2002 Wszelkie prawa autorskie są zastrzeżone dla RENAULT. EDITION POLONAISE Przedruk lub tłumaczenie, nawet częściowe, niniejszego dokumentu, jak również używanie systemu numerów katalogowych części zamiennych są zabronione bez wcześniejszej pisemnej zgody RENAULT. © Renault 2002

Spis treści Strona 40A 45A 47A 48A WIADOMOŚCI OGÓLNE Nazwy części 40A-1 Wyjaśnienie symboli i oznaczeń 40A-5 Symbole oznaczające metody 40A-8 Instalacja elektryczna i elektroniczna 40A-16 Luzy montażowe 40A-21 Diagnostyka kolizji 40A-28 Wymiary kontrolne płyty podłogowej 40A-31 Naprawa podwozia 40A-33 GÓRNE ELEMENTY NADWOZIA Płat dachu 45A-1 Przednia część płata dachu 45A-3 Tylna część płata dachu 45A-4 Wzmocnienie boczne mocowania dachu panoramicznego 45A-5 Poprzeczki przednie płata dachu 45A-6 Poprzeczki środkowe płata dachu 45A-7 Wzmocnienie tylnej poprzeczki dachowej 45A-7 Tylna poprzeczka dachowa 45A-8 OTWORY BOCZNE Drzwi boczne przednie 47A-1 Płat bocznych, przednich drzwi 47A-12 Drzwi boczne, tylne 47A-16 Płat bocznych, tylnych drzwi 47A-26 Klapka wlewu paliwa 47A-30 INNE OTWORY Pokrywa silnika 48A-1 Tylna klapa 48A-4 A B C D E F G H A B C D E F G A B C D E A B

WIADOMOŚCI OGÓLNE Nazwy części 40A 40A-1 140AWIADOMOŚCI OGÓLNE Nazwy części UWAGA: Ten pojazd posiada wspólne części z modelami Laguna II i Vel Satis. Niektóre metody naprawy są więc identyczne. W niniejszej dokumentacji rozpatrywane i oznaczone są dwa przypadki: oznaczenie , Część jest identyczna jak w modelach Laguna II lub Vel Satis, metoda naprawy jest wspólna dla trzech pojazdów. oznaczenie , Część nieznacznie się różni od modeli Laguna II lub Vel Satis, ale metoda jest identyczna. Rysunki nie zawsze przedstawiają dokładny i rzeczywisty obraz pojazdu, co nie przeszkadza jednak w zrozumieniu metody naprawy. Kiedy część jest specyficzna dla danego pojazdu, metoda naprawy też się różni. PRZYPOMNIENIE: W celu ułatwienia wyszukiwania wszystkie rozdziały są podane przy każdej części. A

WIADOMOŚCI OGÓLNE Nazwy części 40A 40A-2 ELEMENTY DOLNE NADWOZIA 1 Belka wzmocnienia wspornika chłodnicy (41A-B) 2 Belka wzmocnienia zabezpieczająca przed uderzeniem przodu pojazdu (41A-A) 3 Wspornik mocowania pasa przedniego (41A-F) 4 Wspornik skrzynki akumulatora (41A-G) 5 Przednia część przedniej podłużnicy (41A-H) 6 Przednia część zakończenia podłużnicy przedniej (41A-D) 7 Zespół przedniego nadkola (41A-I) 8 Środkowa płyta podłogowa (41B-A) 9 Wzmocnienie belki poprzecznej przedniej płyty podłogowej tylnej (41D-G) 10 Płyta podłogowa tylna (41D-A) 11 Zakończenie poprzeczki tylnej pod tylnym siedzeniem (41D-Q) 12 Poprzeczka dolna wzmocnienia tylnego (41D-S) 13 Poprzeczka zabezpieczająca przed uderzeniem tyłu pojazdu (44A-K) 14 Zakończenie poprzeczki dolnej wzmocnienia tylnego (41D-U) 15 Poprzeczka amortyzatora tylnego część boczna (41D-M) 16 Poprzeczka amortyzatora tylnego część środkowa (41D-L) 17 Zaczep amortyzatora tylnego (41D-E) 18 Poprzeczka mocowania fotela tylnego (41D-N) 19 Wzmocnienie poprzeczki środkowej płyty podłogowej tylnej (41D-J) 20 Wspornik zaczepu holowniczego tylnego (41D-V) 21 Poprzeczka środkowa tylnej płyty podłogowej (41D-I) 22 Zaczep bocznego drążka tylnego zawieszenia (41D-R) 23 Tylna poprzeczka pod tylnym fotelem (41D-P) 24 Przednia poprzeczka pod tylnym fotelem (41D-O) 25 Poprzeczka boczna płyty podłogowej tylnej (41D- K) 26 Tylna poprzeczka pod przednim fotelem (41B-D) 27 Usztywnienie tylnej płyty podłogowej (41D-C) 28 Węzeł przednia poprzeczki tylnej płyty podłogowej (41D-H) 29 Przednia poprzeczka tylnej płyty podłogowej (41D- F) 30 Wzmocnienie podłużne płyty podłogowej tylnej (41D-B) 31 Przednia poprzeczka środkowej płyty podłogowej (41B-B) 32 Obudowa tylnego mocowania przodu ramy silnika (41A-J) 33 Tylna część przedniej podłużnicy (41A-L) 34 Przednia podłużnica część środkowa (41A-K) 35 Poprzeczka boczna przednia środkowej płyty podłogowej (41B-C) 36 Tylna podłużnica (41D-D) 37 Poszycie przednie progu (41C-C) 38 Tylne zakończenie progu (41C-D) 39 Wzmocnienie progu (41C-B) 40 Zakończenie tylne stopnia bocznego tylnego (41C-E) 41 Próg (41C-A) 42 Boczna belka wzmocnienia czołowego (41A-E) 43 Wzmocnienie mocowania belki wzmocnienia czołowego (41A-C) A

WIADOMOŚCI OGÓLNE Nazwy części 40A 40A-3 ELEMENTY GÓRNE NADWOZIA 1 Górna przednia poprzeczka (42A-A) 2 Przedni błotnik (42A-A) 3 Usztywniacz przedniego błotnika (42A-D) 4 Wzmocnienie dolnego mocowania przedniego błotnika (42A-B) 5 Wzmocnienie górnego mocowania przedniego błotnika (42A-C) 6 Górne wzmocnienie nadkola (42A-H) 7 Wzmocnienie nadkola (42A-G) 8 Wspornik mechanizmu otwierania pokrywy (42A- N) 9 Przednia część przedniego nadkola (42A-I) 10 Przednie nadkole (42A-J) 11 Przegroda czołowa (42A-M) 12 Płytka-wspornik zespołu pedałów (42A-P) 13 Przegroda ogrzewania (42A-K) 14 Belka podszybia (42A-L) 15 Wspornik kolumny kierowniczej (42A-F) 16 Poprzeczka górna przegrody czołowej (42A-O) 17 Przednia część płata dachu (45A-B) 18 Wzmocnienie boczne mocowania płata dachu (45A-D) 19 Płat dachu (45A-A) 20 Przednia poprzeczka dachowa (45A-E) 21 Środkowa poprzeczka dachowa (45A-F) 22 Środkowa poprzeczka dachowa (45A-F) 23 Tylna część płata dachu (45A-C) 24 Tylna poprzeczka płata dachu (45A-G) 25 Wzmocnienie górne tylnej bocznej szyby (44A-I) 26 Górna rynienka płata błotnika tylnego (44A-C) 27 Dolna rynienka płata tylnego błotnika (44A-B) 28 Wspornik światła tylnego (44A-D) 29 Boczne zakończenie poprzeczki wzmocnienia tylnego (41A-T) 30 Górna część nadwozia (43A-G) 31 Płat tylnego błotnika (44A-A) 32 Środkowy słupek (43A-D) 33 Wzmocnienie nadkola tylnego (44A-H) 34 Nadkole tylne zewnętrzne tylna część (44A-E) 35 nadkole tylne zewnętrzne tylna część (44A-F) 36 Wzmocnienie tylnej bocznej szyby (44A-J) 37 Nadkole tylne wewnętrzne (44A-G) 38 Wzmocnienie prowadnicy (43A-J) 39 Wzmocnienie prowadnicy tylnej (43A-I) 40 Wzmocnienie prowadnicy przedniej (43A-H) 41 Wzmocnienie górne przedniego słupka (43A-C) 42 Słupek przedniej szyby (43A-B) 43 Wzmocnienie dolne środkowego słupka (43A-F) 44 Wzmocnienie środkowego słupka (43A-E) 45 Słupek przedni (43-A) 46 Bok nadwozia przednia część (43A-K) A

WIADOMOŚCI OGÓLNE Nazwy części 40A 40A-4 ELEMENTY DRZWI I KLAP 1 Pokrywa silnika (48A-A) 2 Drzwi boczne przednie (47A-A) 3 Płat bocznych drzwi przednich (47A-B) 4 Drzwi boczne tylne (47A-C) 5 Płat drzwi bocznych tylnych (47A-D) 6 Tylna klapa (48A-B) 7 Klapka wlewu paliwa (47A-E) A

WIADOMOŚCI OGÓLNE Legenda symboli i oznaczeń 40A 40A-5 Legenda symboli i oznaczeń 1. Symbole: Przedstawia zazwyczaj widoczny brzeg blachy. Po symbolu może następować oznaczenie czynności, którą należy wykonać wzdłuż tej linii (na przykład cięcie). Przedstawia zazwyczaj widoczny brzeg blachy. Po symbolu może następować oznaczenie czynności, którą należy wykonać wzdłuż tej linii (na przykład cięcie). Przedstawia pasek kleju lub mastyki. Po symbolu może następować oznaczenie czynności, którą należy wykonać wzdłuż tej linii (na przykład nakładanie). Przedstawia zazwyczaj cięcia wykonywane obok siebie lub też pasek łańcuszkowy. B

WIADOMOŚCI OGÓLNE Legenda symboli i oznaczeń 40A 40A-6 2. Oznaczenia: Przeciąć przecinakiem. Rozchylić przecinakiem. Przecinak płaski. Przeciąć piłą. Piła pneumatyczna. Rozłączyć punkty spawalnicze. Wiertło do punktów połączeń. Prędkość obrotowa 800 do 1000 obr/min. Oszlifować pasek lub punkty spawalnicze (tarcza do szlifowania). Przeciąć (tarcza do przecinania). Szlifierka prosta pneumatyczna. Prędkość obrotowa 20 000 tr/min. Oszlifować pasek lub punkty spawalnicze. Szlifierka prosta pneumatyczna. Prędkość obrotowa 20 000 obr/min. Nawiercić ≤ ∅ 8 mm. Wiertło do blachy. Prędkość obrotowa 800 do 1 000 obr/min. Nawiercić ≥ ∅ 8 mm. Wiertło stożkowe. Prędkość obrotowa 800 do 1 000 obr/min. Rozłączyć. Szczypce do rozłączania Car. 1657. Oszlifować pasek lub punkty spawalnicze. Oszlifować powierzchnię paska lub punktów spawalniczych. Pneumatyczna szlifierka pionowa. B

WIADOMOŚCI OGÓLNE Legenda symboli i oznaczeń 40A 40A-7 Oczyścić powierzchnie połączeń przed spawaniem. Pneumatyczna szlifierka prosta. Prędkość obrotowa 2 500 obr/min. Rozłączyć punkty spawalnicze. Obcęgi. Odkleić strefy sklejone mastyką lub taśmami klejącymi. Pistolet termiczny. Zabezpieczyć powierzchnie połączeń przed spawaniem. Aerozol na bazie aluminium. Nałoży pasek na powierzchnie połączeń. Pistolet na naboje, ręczny lub pneumatyczny. Mastyka klejąca jedno- lub dwuskładnikowa ustalająca lub strukturalna. Nałożyć pastę do spawania (o właściwościach przewodzących) między dwie blachy przygotowane do spawania punktowego. Pistolet podciśnieniowy. Mastyka klejąca jednoskładnikowa. Wycisnąć pasek masy. Pistolet na naboje, ręczny lub pneumatyczny. Mastyka jednoskładnikowa ustalająca lub uszczelniająca. Wyrównywanie powierzchni elementu. Obciskanie zewnętrznego płata drzwi. Młotek i kowadło. Obrabianie spawu. Urządzenie do lutowania acetylenowo-tlenowego. Zgrzewanie punktowo-oporowe. Urządzenie pneumatyczne do zgrzewania punktowego. Spawanie punktowe lub poprzez nałożenie paska w osłonie gazowej MAG. Półautomatyczne urządzenie do spawania. Spawanie otworowe w osłonie gazowej MAG. Półautomatyczne urządzenie do spawania. Cynowanie obrobionej powierzchni. Pistolet termiczny. Szpachelka + pałeczka 33 % cyny + łój. Natryskiwanie mastyki. Pistolet podciśnieniowy. Szpachlówka dwuskładnikowa zapobiegająca powstawaniu rdzy i chroniącą przed uderzeniami żwiru. B

WIADOMOŚCI OGÓLNE Symbole oznaczające metody 40A 40A-8 Symbole oznaczające metody Poniżej podane zostały szczegółowe wyjaśnienia niezbędne do prawidłowego zrozumienia przedstawianych metod. Metody te są modyfikowane i uaktualniane zależnie od potrzeb i w miarę ukazywania się nowych edycji dokumentacji. Oznacza to, że ostatnia edycja podręcznika napraw służy za punkt odniesienia. 1. Najważniejsze reguły dotyczące wymiany elementu konstrukcji We wszystkich przypadkach, w trakcie wymiany przyspawanego elementu karoserii, stan części po naprawie powinien być identyczny jak jej stan fabryczny zarówno jeśli chodzi o liczbę punktów jak i typ spawu ze względów estetycznych oraz ze względów bezpieczeństwa. Jeśli, z przyczyn praktycznych, w trakcie wykonywania naprawy, zasada ta mogłaby być przestrzegana tylko częściowo, rozwiązania zastępcze zostaną przedstawione w podręcznikach napraw. Metody opisane w podręcznikach napraw gwarantują zgodność z wymaganymi normami wytrzymałości mechanicznej, zwalniając naprawiającego z odpowiedzialności. W związku z powyższym w metodach opisane zostały jedynie cechy szczególne spawania, które są odmienne od oryginalnych. Punkty spawania elektrooporowego nie będą zatem oznaczone na rysunkach. Najczęściej spotykane przypadki wymiany punktu spawania elektrycznego przez zgrzewanie oporowe: 1 Spawanie otworowe 2 Pasek kleju 3 Klejenie 4 Nitowanie Ponadto, w niektórych przypadkach przedstawione zostaną: – narzędzia i wyposażenie używane do wykonywania operacji, – przekroje nakładania poszczególnych blach wymagające dodatkowych wyjaśnień, – wymiary przy ustawianiu niektórych elementów, – rozmieszczenie linii cięć przy wymianach częściowych, – rozmieszczenie miejsc wymagających specjalnego klejenia przy naprawie. W przypadku, gdy któraś z omawianych części jest identyczna (strona prawa i lewa są identyczne), w metodzie opisana zostanie tylko jej jedna strona (np.: częściowy opis płyty podłogowej tylnej część tylna). Oznacza to, że druga strona ma zostać opracowana w taki sam sposób (liczba punktów spawalniczych...), w przeciwnym razie cechy szczególne każdej strony zostaną opisane. Zasada ta odnosi się również do wersji z kierownicą po prawej i po lewej stronie. W niniejszej dokumentacji rysunki ilustrują w optymalny sposób wymianę poszczególnych części zależnie od rodzaju uderzenia opisanego we wprowadzenie do każdego rozdziału. Ilustracja powinna przedstawiać część do wymiany bez elementów sąsiadujących, które powinny być już wymontowane. Niektóre rysunki mogą jednak stanowić wyjątek od tej reguły. Ma to na celu jak najlepsze uwidocznienie części wraz z jej otoczeniem. W metodach napraw elementów konstrukcji nadwozia wszystkie czynności są wykonywane na odsłoniętych blachach. Nakładane fabrycznie mastyki nie są przedstawiane na rysunkach. Cechy szczególne wymian z cięciami: Zazwyczaj miejsca cięcia są podawane w metodach naprawczych tytułem informacji. Mogą się one zmieniać zależnie od odkształceń spowodowanych uderzeniem, z uwzględnieniem najważniejszych zasad opisanych w wiadomościach ogólnych dokumentacji blacharskiej). W przypadku, gdy miejsce cięcia jest określone w metodzie, należy go przestrzegać. WAŻNE: Normatywy czasów pracy (TM) są realizowane zależnie od miejsca cięcia podanego w podręczniku napraw. Oznacza to, że jeżeli wykonujący naprawę postanowi wybrać inne miejsce cięcia, czas przeznaczony na wykonanie tej operacji określony w normatywach czasowych nie będzie zgodny. C

WIADOMOŚCI OGÓLNE Symbole oznaczające metody 40A 40A-9 2. Wyjaśnienia symboli Poniżej załączone zostały liczne przykłady wymiany części pochodzące z Podręcznika Napraw 354 VEL SATIS. Wszystkie wyjaśnienia są podane kursywą. PRZYKŁAD Nr 1: Przednie nadkole część przednia (rozdział 42A-H): Wymiana tej części stanowi operację uzupełniającą wymianę wzmocnienia nadkola przy uderzeniu w bok pojazdu. Zamieszczony poniżej opis czynności dotyczy wyłącznie specyficznych połączeń z omawianą częścią. Informacje dotyczące części dodatkowych zostały opisane w odpowiednich rozdziałach (patrz spis treści). ELEMENTY SKŁADOWE CZĘŚCI ZAMIENNEJ Część dostarczana oddzielnie. Oznacza to, że chodzi o operację podstawową połączoną z wymianą tej części, w której skład wchodzą operacje wstępne. Stąd obecność dwóch następnych paragrafów: Części zwane "uzupełniającymi" są to części, które zostały poddane uderzeniu i które powinny już być wymontowane. Poznanie elementów składowych części zamiennej pozwala na rozpoczęcie prac już przed dostarczeniem części oraz na zamówienie najlepiej dostosowanej części. Rysunek załączony we wprowadzeniu jest rysunkiem z katalogu części zamiennych. Przerywana linia na rysunku wskazuje na możliwość wykonania częściowej wymiany (Nadkole zewnętrzne 44A-E). Tego typu oznaczenie jest również używane w rysunkach w rozłożeniu zamieszczanych w Normatywach Czasów Pracy. We wszystkich przypadkach linia cięcia jest przedstawiona w sposób szczegółowy w metodach naprawczych. Zapoznanie się z tego typu informacjami jest bardzo ważne, gdyż są w nich zawarte dokładne zalecenia dotyczące zarówno miejsca cięcia jak i sposobu łączenia elementów. (patrz PRZYKŁAD Nr 4 opisany poniżej). Cięcia są oznaczone za pomocą małej litery. C

WIADOMOŚCI OGÓLNE Symbole oznaczające metody 40A 40A-10 CZĘŚCI NA RYSUNKU (grubość w mm): 1 Wzmocnieni nadkola 1,5/2,5 2 Poszycie słupka szyby 1 3 Dolna belka podszybia 0,9 4 Wewnętrzne poszycie progu 1,2 5 Tylna część przedniego nadkola 1,2 6 Wzmocnienie dolnej belki podszybia 0,9 x3 Lista "CZĘŚCI OBJĘTYCH" odpowiada wyłącznie częściom oznaczonym na rysunkach. W szczegółowych opisach metod, gdy pojawiają się dwie grubości blachy dla jednego elementu, oznacza to, że element składa się obrabianych fabrycznie dwóch blach. Podane wymiary odpowiadają grubości blachy mierzonej w kierunku od zewnętrznego zakończenia części do wnętrza pojazdu (kierunek uderzenia). Połączenie nadkola na mocowaniu amortyzatora nie jest opisane ponieważ możliwe jest wykonanie połączenia identycznego jak łączenie fabryczne. Litera oznacza przekrój odpowiadający danemu cięciu (jest ona powtórzona w lewym górnym rogu każdego schematu). Kreska oznacza oś przekroju. Kropka określa dokładne miejsce połączenia. Ta litera określa schemat przekroju odpowiadający rysunkowi (przekrój jest oznaczony na każdym rysunku). Ta strzałka określa miejsce oraz kierunek czynności, które należy wykonać (jest ona umieszczona pod każdym przekrojem wraz z różnymi symbolami odpowiadającymi konkretnym operacjom). Ten numer odpowiada oznaczeniu części na liście "części objętych". Przekroją mogą być użyteczne w razie potrzeby wykorzystania dokładnych informacji na temat łączenia blach złożonych lub różniących się od blach fabrycznych. To oznaczenie przedstawia konkretną czynność, którą należy wykonać oraz typ narzędzia (rozdział 40A-B "Legenda symboli i oznaczeń "X3" oznacza liczbę punktów koniecznych do wykonania dla danego połączenia. W tym konkretnym przypadku, punkty spawalnicze wykonane za pomocą spawania oporowego mają być zastąpione przez punkty spawalnicze wykonane metodą spawania otworowego. C

WIADOMOŚCI OGÓLNE Symbole oznaczające metody 40A 40A-11 L25 ∅ 10 Część przedstawiona na czarno ma być wymontowana podczas wykonywania czynności. Pozostałe elementy przedstawione na biało są częściami, które mają pozostać w pojeździe. "L 25" jest długością w milimetrach ściegu, który należy wykonać. Jeżeli wykonanych ma być wiele pasków, ich liczba zostanie podana przed "L 25", przykładowo "X4 L 25" oznacza, że należy wykonać cztery paski o długości 25 mm. Za pomocą tej charakterystycznej numeracji, oznaczono kolejność wykonywania poszczególnych czynności Wywiercić Zabezpieczyć i wykonać spawanie otworowe dwustronne "∅∅∅∅ 10" oznacza średnicę wiercenia otworów w milimetrach dla danej czynności. C

WIADOMOŚCI OGÓLNE Symbole oznaczające metody 40A 40A-12 PRZYKŁAD Nr2: Wzmocnienie górne, tylne wzmocnienia nadkola (rozdział 42A-G). UWAGA: czynność nie przedstawia szczególnych trudności. W przypadku, gdy utrudnione jest wykonanie punktów zgrzewania punktakiem elektrycznym, możliwe jest ich zastąpienie spawami otworowymi. W podręczniku napraw zamieszczony jest jeden lub więcej rysunków części zamontowanej w pojeździe lub w rozłożeniu. Przypadek szczególny: Kiedy punkty spawalnicze fabryczne mają być zastąpione punktami wykonanymi metodą spawania otworowego i jeśli ta czynność nie przedstawia szczególnych trudności w stosunku do "Podstawowych zasad wymiany elementu konstrukcji" (patrz rozdział 1). W metodzie naprawy nie pojawia się na ten temat żadna wzmianka. W podręczniku napraw zamieszczony jest jeden lub więcej rysunków części zamontowanej w pojeździe lub w rozłożeniu. C

WIADOMOŚCI OGÓLNE Symbole oznaczające metody 40A 40A-13 PRZYKŁAD Nr3: Nadkole zewnętrzne (rozdział 44A- E). Nadkole zewnętrzne tylne składa się z trzech części: Dolny element (1) Przednia część (2) Tylna część (3) UWAGA: zależnie od siły uderzenia możliwa jest wymiana jedynie tych elementów, które zostały uszkodzone. Ten rodzaj czynności wymaga odpięcia elementów, które należy wymienić z kompletnego nadkola zewnętrznego tylnego dostarczonego z magazynu części zamiennych. Część zaznaczona mocniejszą kreską jest również używana kiedy metoda wymiany nie przedstawia szczególnych trudności. Pozwala to na uwidocznienie części zamontowanej na nadwoziu wraz z zakrytymi miejscami i widocznymi krawędziami. W tym konkretnym przypadku można się przekonać, że nadkole zewnętrzne jest dostarczane złożone z trzech części przez magazyn części zamiennych. Chodzi tutaj o przykład wymiany "częściowej" poprzez rozłączenie (bez cięcia). Przypadek taki ma miejsce w odniesieniu do części złożonych z wielu elementów. C

WIADOMOŚCI OGÓLNE Symbole oznaczające metody 40A 40A-14 PRZYKŁAD Nr4: Nadkole zewnętrzne Rozdział 44A- E. w części zamiennej w pojeździe w części zamiennej To oznaczenie przedstawia strefę lub konkretny schemat operacji, którą należy wykonać (patrz rozdział 40A-B "Legenda symboli i oznaczeń"). Ten symbol jest połączony z rysunkiem w celu określenia konkretnej operacji, którą należy wykonać w tym miejscu. To oznaczenie określa kierunek nakładania blach w przypadku wymian wykonywanych metodą zawijania lub nakładania. C

WIADOMOŚCI OGÓLNE Symbole oznaczające metody 40A 40A-15 UWAGA: Liczba punktów spawania otworowego nie jest dokładnie określona. Konieczne jest przestrzeganie odstępu około 60 mm między punktami spawalniczymi, a po zakończeniu spawania nałożenie strużki mastyki na miejsce przecięcia (czynność ) w celu zapewnienia szczelności i właściwego wyglądu części. Zastosować mastykę typu M.J.Pro (nr kat.: 77 11 172 676). Dopuszczalne odchylenie jest podane w przypadku, gdy liczba punktów spawalniczych nie jest określona. Podane numery katalogowe części i wyposażenia są obowiązujące w chwili ukazania się dokumentacji. Mogą one ulec zmianom. Aktualizowanie tych numerów katalogowych odbywa się poprzez ukazywanie się kolejnych edycji katalogów produktów i elementów wyposażenia. C

WIADOMOŚCI OGÓLNE Instalacja elektryczna i elektroniczna 40AInstalacja elektryczna i elektroniczna ROZMIESZCZENIE MODUŁÓW ELEKTRONICZNYCH W POJEZęDZIE PRZYPOMNIENIE: Podczas spawania w pojeździe należy: – odłączyć akumulator, – odłączyć lub wymontować urządzenia elektryczne (moduły...), które znajdują się w pobliżu miejsca naprawy i które są narażone do działanie ciepła lub wysokiego napięcia. UWAGA: Ułożenia wiązek przewodów elektrycznych są pokazane na rysunkach. Może to być przydatne podczas demontażu zdejmowanego elementu lub podczas częściowej wymiany przez cięcie elementu konstrukcji. W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji patrz zeszyt Schematy Elektryczne. 40A-16 D

WIADOMOŚCI OGÓLNE Instalacja elektryczna i elektroniczna 40A PRZEDNIA CZĘŚĆ 40A-17 D

WIADOMOŚCI OGÓLNE Instalacja elektryczna i elektroniczna 40A OTWORY BOCZNE 40A-18 D

WIADOMOŚCI OGÓLNE Instalacja elektryczna i elektroniczna 40A 40A-19 D

WIADOMOŚCI OGÓLNE Instalacja elektryczna i elektroniczna 40A BOCZNA CZĘŚĆ 40A-20 D

WIADOMOŚCI OGÓLNE Luzy montażowe 40A 40A-21 Luzy montażowe WAŻNE: Wartości luzów są podane tytułem informacji. Podczas regulacji koniecznie należy przestrzegać niektórych zaleceń: – Zapewnić absolutną symetrię montażu względem tego samego elementu z drugiej strony pojazdu. – Zapewnić równą szczelinę i właściwe przyleganie powierzchni. – Sprawdzić działanie drzwi i pokryw oraz szczelność (woda i powietrze). E

WIADOMOŚCI OGÓLNE Luzy montażowe 40A 40A-22 E

WIADOMOŚCI OGÓLNE Luzy montażowe 40A 40A-23 E