alien231

  • Dokumenty8 985
  • Odsłony462 563
  • Obserwuję286
  • Rozmiar dokumentów21.8 GB
  • Ilość pobrań381 770

MR-363-ESPACE-2

Dodano: 8 lata temu

Informacje o dokumencie

Dodano: 8 lata temu
Rozmiar :160.2 KB
Rozszerzenie:pdf

MR-363-ESPACE-2.pdf

alien231 MOTOAUTO. RENAULT. RENAULT5 ESPACE IV PL
Użytkownik alien231 wgrał ten materiał 8 lata temu.

Komentarze i opinie (0)

Transkrypt ( 25 z dostępnych 57 stron)

Układ przeniesienia napędu AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW JK0B - JK0D - JK0G - JK0H - JK0J - JK0K 77 11 316 247 "Metody napraw zalecane przez producenta w niniejszej dokumentacji zostały opracowane na podstawie warunków technicznych obowiązujących w dniu redagowania tekstu. Mogą one ulec zmianom w przypadku wprowadzania przez producenta modyfikacji procesu produkcji różnych podzespołów i akcesoriów pojazdów tej marki". SIERPIEŃ 2002 Wszelkie prawa autorskie są zastrzeżone dla RENAULT. EDITION POLONAISE Przedruk lub tłumaczenie, nawet częściowe, niniejszego dokumentu, jak również używanie systemu numerów katalogowych części zamiennych są zabronione bez wcześniejszej pisemnej zgody RENAULT. © Renault 2002

Układ przeniesienia napędu Spis treści Strona 23A AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Informacje wstępne 23A-1 Interpretacja usterek 23A-2 Kontrola zgodności 23A-37 Interpretacja stanów 23A-40 Interpretacja parametrów 23A-43 Informacje pomocnicze 23A-44 Uwagi klienta 23A-45 Drzewko lokalizacji usterek 23A-47

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Informacje wstępne 23A 23A-1 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 123AAUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Informacje wstępne OGÓLNE POSTĘPOWANIE DIAGNOSTYCZNE: – Zastosowanie jednego z przyrządów diagnostycznych w celu określenia, w jaki system wyposażony jest pojazd (sprawdzenie typu modułu elektronicznego, numeru programu, numeru Vdiag,...). – Odszukanie dokumentów "Diagnostyka" odpowiednich dla danego systemu. – Uwzględnienie informacji znajdujących się w rozdziałach "Informacje wstępne". – Odczyt usterek zapisanych w pamięci modułu elektronicznego i wykorzystanie części "Interpretacja usterek" w dokumentach. Przypomnienie: każda usterka jest interpretowana ze względu na typ jej zapisu (usterka obecna, usterka zapisana w pamięci, usterka obecna lub zapisana w pamięci). Kontrole określone dla opracowania każdej usterki mogą być stosowane w pojeździe wyłącznie, jeśli usterka sygnalizowana przez przyrząd diagnostyczny jest interpretowana w dokumencie zgodnie z typem jej zapamiętywania. Typ zapisu należy stwierdzić poprzez użycie przyrządu diagnostycznego po wyłączeniu i włączeniu zapłonu. Jeśli usterka jest interpretowana po rozpoznaniu jej jako "zapisanej w pamięci", warunki przeprowadzania diagnostyki znajdują się w ramce "Zalecenia". Jeżeli warunki nie są spełnione, wykonać diagnostykę w celu kontroli obwodu wadliwej części, gdyż usterka już nie jest obecna w pojeździe. Tę samą procedurę wykonać gdy usterka jest stwierdzona jako zapisana w pamięci przez przyrząd diagnostyczny, a w dokumentacji figuruje tylko jako usterka obecna. – Przeprowadzić kontrolę zgodności (ujawnienie ewentualnych nieprawidłowości niezgłoszonych jeszcze przez autodiagnostykę systemu) i zastosowanie odpowiednich trybów diagnostycznych, zależnie od wyników. – Potwierdzenie naprawy (brak uwag klienta). – Wykonanie diagnostyki na podstawie "Uwag klienta", jeżeli problem nadal występuje. Niezbędne narzędzia specjalistyczne do naprawy automatycznej skrzyni biegów SU1 2001: – Przyrządy diagnostyczne (z wyjątkiem XR25) – Multimetr. Niniejszy dokument przedstawia diagnostykę do stosowania przy wszystkich modułach elektronicznych AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW SU1 2001 - z nr VDIAG 08, montowanych w modelu ESPACE. W celu przeprowadzenia diagnostyki tego systemu należy dysponować następującymi elementami: – schemat elektryczny funkcji dotyczący danego pojazdu, – przyrządy określone w rubryce "Niezbędne narzędzia specjalistyczne". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-2 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF002 OBECNA MODUŁ ELEKTRONICZNY 1.DEF : Wewnętrzna usterka elektroniczna ZALECENIA Cechy szczególne: sprawdzić, czy usterka nie pojawia się w wyniku przeprogramowania urządzenia, jeśli tak nie jest, dokonać ponownego zaprogramowania, stosując się dokładnie do zalecanej procedury. Wymienić moduł elektroniczny automatycznej skrzyni biegów, jeśli usterka pojawia się w trakcie normalnej eksploatacji lub jest nadal obecna po wielu próbach ponownego zaprogramowania. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, następnie wykonać koniecznie jazdę próbną w celu ustawienia programów samodostosowawczych. Wykonać jeszcze raz kontrolę przyrządem diagnostycznym. X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-3 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF019 ZAPISANA W PAMIĘCI OBWÓD CZUJNIKA PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ WYJŚCIA SKRZYNI BIEGÓW 1.DEF : Brak sygnału ZALECENIA Warunki przeprowadzenia diagnostyki usterki zapisanej w pamięci: Jeżeli usterka jest zgłoszona jako obecna wskutek: – skasowania pamięci modułu elektronicznego, – wyłączenia i włączenia zapłonu, – uruchomienia silnika i odczekania 3 minut. Cechy szczególne: wykonać jazdę próbną pojazdem w trybie D lub R, jeśli prędkość nie jest zerowa a usterki DF019 i DF057 są obecne w tym samym czasie, sprawdzić moduł elektroniczny ABS (problem zgodności prędkości i ABS). 1.DEF Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego i 2-ścieżkowego złącza czujnika prędkości. Zapewnić przewodzenie, izolowanie i brak oporów zakłóceniowych między: Złącze modułu elektronicznego ścieżka 22 Ścieżka 2 złącza czujnika prędkości Złącze modułu elektronicznego ścieżka 37 Ścieżka 1 złącza czujnika prędkości Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić czujnik prędkości pojazdu. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Wykonać jeszcze raz kontrolę przyrządem diagnostycznym. X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-4 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF023 ZAPISANA W PAMIĘCI OBWÓD CZUJNIKA TEMPERATURY OLEJU W SKRZYNI BIEGÓW 1.DEF : Zgodność CC.0 : Zwarcie z masą CO.1 : Obwód przerwany lub zwarcie przy + 12 V ZALECENIA Warunki przeprowadzenia diagnostyki usterki zapisanej w pamięci: Jeżeli usterka jest zgłoszona jako obecna wskutek: – skasowania pamięci modułu elektronicznego, – wyłączenia i włączenia zapłonu, – uruchomienia silnika i jazdy samochodem przez 15 minut. CC.O ZALECENIA Nie ma nic do zasygnalizowania. Wykonać kontrolę połączeń na poziomie modułu elektronicznego i złącza. Zapewnić przewodzenie i izolowanie względem masy i + 12 V połączeń między: Złącze modułu elektronicznego ścieżka 10 Ścieżka 1 złącza o 8 ścieżkach w skrzyni Złącze modułu elektronicznego ścieżka 24 Ścieżka 5 złącza o 8 ścieżkach w skrzyni Wymienić wiązkę przewodów w razie potrzeby. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Wykonać jeszcze raz kontrolę przyrządem diagnostycznym. X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-5 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF023 CIĄG DALSZY 1 CO.1 ZALECENIA Wartość 80 °C podana przez parametr PR004 to wartość trybu awaryjnego i nie jest typowa dla informacji z czujnika, kiedy występuje usterka. Wykonać kontrolę połączeń na poziomie modułu elektronicznego i złącza. Zapewnić przewodzenie i izolowanie względem masy i napięcia + 12 V połączeń między: Złącze modułu elektronicznego ścieżka 10 Ścieżka 1 złącza o 8 ścieżkach w skrzyni Złącze modułu elektronicznego ścieżka 24 Ścieżka 5 złącza o 8 ścieżkach w skrzyni Wymienić wiązkę przewodów w razie potrzeby. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 8 ścieżkach w skrzyni biegów i zmierzyć oporność czujnika temperatury oleju między ścieżkami 1 i 5 po stronie czujnika. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu: – 111 ±±±± 6 ΩΩΩΩ przy 145 °°°°C – 247 ±±±± 16 ΩΩΩΩ przy 110 °°°°C – 6,445 ±±±± 0,645 kΩΩΩΩ przy 10 °°°°C – 44 ±±±± 6 kΩΩΩΩ przy - 30 °°°°C Wymienić czujnik temperatury oleju w skrzyni biegów. Jeśli oporność czujnika jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Wykonać jeszcze raz kontrolę przyrządem diagnostycznym. X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-6 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF023 CIĄG DALSZY 2 1.DEF ZALECENIA Wartość 80°C podana przez parametr PR004 jest wartością awaryjną. Nie należy brać jej pod uwagę przy określaniu temperatury oleju. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 8 ścieżkach w automatycznej skrzyni biegów i zmierzyć oporność czujnika temperatury oleju między ścieżkami 1 i 5 po stronie czujnika. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu: – 111 ±±±± 6 ΩΩΩΩ w temp. 145°°°°C – 247 ±±±± 16 ΩΩΩΩ w temp. 110°°°°C – 6,445 ±±±± 0,645 KΩΩΩΩ w temp. 10°°°°C – 44 ±±±± 6 kΩΩΩΩ w temp. - 30°°°°C Wymienić czujnik temperatury oleju w skrzyni biegów. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Wykonać jeszcze raz kontrolę przyrządem diagnostycznym. X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-7 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF057 ZAPISANA W PAMIĘCI OBWÓD CZUJNIKA PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ WEJŚCIA SKRZYNI BIEGÓW 1.DEF : Brak sygnału ZALECENIA Warunki przeprowadzenia diagnostyki usterki zapisanej w pamięci: Jeżeli usterka jest zgłoszona jako obecna wskutek: – skasowania pamięci modułu elektronicznego, – wyłączenia i włączenia zapłonu, – uruchomienia silnika i odczekania 1 minuty przy ustawieniu N. Cechy szczególne: wykonać jazdę próbną pojazdem w trybie D lub R, jeśli prędkość nie jest zerowa a usterki DF019 i DF057 są obecne w tym samym czasie, sprawdzić moduł elektroniczny ABS (problem zgodności prędkości i ABS). 1.DEF Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego i złącza 2-ścieżkowego czujnika prędkości. Zapewnić przewodzenie, izolowanie i brak oporów zakłóceniowych między: Złącze modułu elektronicznego ścieżka 9 Ścieżka 2 złącza czujnika prędkości Złącze modułu elektronicznego ścieżka 23 Ścieżka 1 złącza czujnika prędkości Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić czujnik prędkości pojazdu. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Wykonać jeszcze raz kontrolę przyrządem diagnostycznym. X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-8 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF084 ZAPISANA W PAMIĘCI SIEĆ MULTIPLEKSOWA 1.DEF : Wykonać procedurę diagnostyczną sieci multipleksowej ZALECENIA Warunki przeprowadzenia diagnostyki usterki zapisanej w pamięci: Usterka jest zgłoszona jako obecna w następstwie uruchomienia silnika. Wykonać diagnostykę sieci multipleksowej. Jeśli usterka nadal występuje, wymienić moduł elektroniczny. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Wykonać jeszcze raz kontrolę przyrządem diagnostycznym. X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-9 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF085 ZAPISANA W PAMIĘCI OBWÓD ELEKTROZAWORU SEKWENCYJNEGO EVS1 CC.0 : Zwarcie z masą CO.1 : Obwód przerwany lub zwarcie z + 12 V ZALECENIA Warunki przeprowadzenia diagnostyki usterki zapisanej w pamięci: Jeżeli usterka jest zgłoszona jako obecna wskutek: – skasowania pamięci modułu elektronicznego, – wyłączenia i włączenia zapłonu, – uruchomienia silnika i jazdy samochodem przez 3 minuty przy ustawieniu D (powinno być możliwe włączenie wszystkich biegów). CO.1 ZALECENIA Brak. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 8 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu sekwencyjnego nr 1 między przewodem masowym a ścieżką 3 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 14 ±±±± 2 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać takiego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeżeli oporność jest nieprawidłowa, wymienić elektrozawór. Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Sprawdzić przewodzenie połączenia między ścieżką 2 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 3 złącza o 8 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Sprawdzić izolowanie względem 12 V połączenia między ścieżkami 29 i 30 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 3 złącza o 8 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić przewodzenie między masą a ścieżką 1 złącza modułu elektronicznego. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 8 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić elektrozawór S1. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-10 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF085 C.D. CC.0 ZALECENIA Cechy szczególne: Nic do zasygnalizowania. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 8 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu sekwencyjnego nr 1 między przewodem masowym a ścieżką 3 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 14 ±±±± 2 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać takiego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeżeli oporność jest nieprawidłowa, wymienić elektrozawór. Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Sprawdzić izolowanie względem masy połączenia między ścieżką 2 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 3 złącza o 8 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 8 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić elektrozawór S1. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-11 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF086 ZAPISANA W PAMIĘCI OBWÓD ELEKTROZAWORU SEKWENCYJNEGO EVS2 CC.0 : Zwarcie z masą CO.1 : Obwód przerwany lub zwarcie przy + 12 V ZALECENIA Warunki przeprowadzenia diagnostyki usterki zapisanej w pamięci: Jeżeli usterka jest zgłoszona jako obecna wskutek: – skasowania pamięci modułu elektronicznego, – wyłączenia i włączenia zapłonu, – uruchomienia silnika i jazdy samochodem przez 3 minuty przy ustawieniu D (powinno być możliwe włączenie wszystkich biegów). CO.1 ZALECENIA Brak. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 6 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu sekwencyjnego nr 2 między przewodem masowym a ścieżką 3 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 13 ±±±± 2 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać takiego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeżeli oporność jest nieprawidłowa, wymienić elektrozawór. Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Sprawdzić przewodzenie połączenia między ścieżką 16 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 3 złącza o 6 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Sprawdzić izolowanie względem 12 V połączenia między ścieżkami 29 i 30 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 3 złącza o 6 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić przewodzenie między połączeniem masowym a ścieżką 1 złącza modułu elektronicznego. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 6 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić elektrozawór S2. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-12 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF086 C.D. CC.0 ZALECENIA Cechy szczególne: Nic do zasygnalizowania. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 6 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu sekwencyjnego nr 2 między przewodem masowym a ścieżką 3 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 13 ±±±± 2 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać tego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeżeli oporność jest nieprawidłowa, wymienić elektrozawór. Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Sprawdzić izolowanie względem masy połączenia między ścieżką 16 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 3 złącza o 6 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 6 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić elektrozawór S2. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-13 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF087 ZAPISANA W PAMIĘCI OBWÓD ELEKTROZAWORU SEKWENCYJNEGO EVS3 CC.0 : Zwarcie z masą CO.1 : Obwód przerwany lub zwarcie przy + 12 V ZALECENIA Warunki przeprowadzenia diagnostyki usterki zapisanej w pamięci: Jeżeli usterka jest zgłoszona jako obecna wskutek: – skasowania pamięci modułu elektronicznego, – wyłączenia i włączenia zapłonu, – uruchomienia silnika i jazdy samochodem przez 3 minuty przy ustawieniu D (powinno być możliwe włączenie wszystkich biegów). CO.1 ZALECENIA Brak. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 6 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu sekwencyjnego nr 3 między przewodem masowym a ścieżką 6 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 13 ±±±± 2 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać tego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeżeli oporność jest nieprawidłowa, wymienić elektrozawór. Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Sprawdzić przewodzenie połączenia między ścieżką 31 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 6 złącza o 6 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Sprawdzić izolowanie względem 12 V połączenia między ścieżkami 29 i 30 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 6 złącza o 6 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić przewodzenie między połączeniem masowym a ścieżką 1 złącza modułu elektronicznego. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 6 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić elektrozawór S3. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-14 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF087 C.D. CC.0 ZALECENIA Cechy szczególne: Nic do zasygnalizowania. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 6 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu sekwencyjnego nr 3 między przewodem masowym a ścieżką 6 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 13 ±±±± 2 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać takiego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeżeli oporność jest nieprawidłowa, wymienić elektrozawór. Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Sprawdzić izolowanie względem masy połączenia między ścieżką 31 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 6 złącza o 6 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 6 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić elektrozawór S3. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-15 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF088 ZAPISANA W PAMIĘCI OBWÓD ELEKTROZAWORU SEKWENCYJNEGO EVS5 CC.0 : Zwarcie z masą CO.1 : Obwód przerwany lub zwarcie przy + 12 V ZALECENIA Warunki przeprowadzenia diagnostyki usterki zapisanej w pamięci: Jeżeli usterka jest zgłoszona jako obecna wskutek: – skasowania pamięci modułu elektronicznego, – wyłączenia i włączenia zapłonu, – uruchomienia silnika i jazdy samochodem przez 3 minuty przy ustawieniu D (powinno być możliwe włączenie wszystkich biegów). CO.1 ZALECENIA Brak. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 8 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu sekwencyjnego nr 5 między przewodem masowym a ścieżką 8 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 13 ±±±± 2 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać takiego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeżeli oporność jest nieprawidłowa, wymienić elektrozawór. Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Sprawdzić przewodzenie połączenia między ścieżką 17 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 8 złącza o 8 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Sprawdzić izolowanie względem 12 V połączenia między ścieżkami 29 i 30 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 8 złącza o 8 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić przewodzenie między połączeniem masowym a ścieżką 1 złącza modułu elektronicznego. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 8 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić elektrozawór S5. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-16 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF088 C.D. CC.0 ZALECENIA Cechy szczególne: Nic do zasygnalizowania. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 8 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu sekwencyjnego nr 5 między przewodem masowym a ścieżką 8 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 13 ±±±± 2 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać takiego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeżeli oporność jest nieprawidłowa, wymienić elektrozawór. Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Sprawdzić izolowanie względem masy połączenia między ścieżką 17 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 8 złącza o 8 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 8 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić elektrozawór S5. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-17 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF089 OBECNA OBWÓD ELEKTROZAWORU SEKWENCYJNEGO EVS4 CC.0 : Zwarcie z masą CO.1 : Obwód przerwany lub zwarcie przy + 12 V ZALECENIA Warunki przeprowadzenia diagnostyki usterki zapisanej w pamięci: Jeżeli usterka jest zgłoszona jako obecna wskutek: – skasowania pamięci modułu elektronicznego, – wyłączenia i włączenia zapłonu, – uruchomienia silnika i jazdy samochodem przez 3 minuty przy ustawieniu D (powinno być możliwe włączenie wszystkich biegów). CO.1 ZALECENIA Brak. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 8 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu sekwencyjnego nr 4 między przewodem masowym a ścieżką 4 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 13 ±±±± 2 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać takiego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeżeli oporność jest nieprawidłowa, wymienić elektrozawór. Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Sprawdzić przewodzenie połączenia między ścieżką 3 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 4 złącza o 8 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Sprawdzić izolowanie względem 12 V połączenia między ścieżkami 29 i 30 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 4 złącza o 8 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić przewodzenie między połączeniem masowym a ścieżką 1 złącza modułu elektronicznego. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 8 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić elektrozawór S4. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-18 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF089 C.D. CC.0 ZALECENIA Cechy szczególne: Nic do zasygnalizowania. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 8 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu sekwencyjnego nr 4 między przewodem masowym a ścieżką 4 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 13 ±±±± 2 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać tego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeżeli oporność jest nieprawidłowa, wymienić elektrozawór. Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Sprawdzić izolowanie względem masy połączenia między ścieżką 3 złącza modułu elektronicznego a ścieżką 4 złącza o 8 ścieżkach po stronie wiązki przewodów. Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 8 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić elektrozawór S4. PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-19 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF090 ZAPISANA W PAMIĘCI OBWÓD ELEKTROZAWORU BLOKOWANIA PRZEKŁADNI HYDROKINETYCZNEJ CC.1 : Zwarcie przy + 12 V CO.0 : Obwód przerwany lub zwarcie z masą ZALECENIA Warunki przeprowadzenia diagnostyki usterki zapisanej w pamięci: Jeżeli usterka jest zgłoszona jako obecna wskutek: – skasowania pamięci modułu elektronicznego, – wyłączenia i włączenia zapłonu, – uruchomienia silnika i odczekania 1 minuty przy ustawieniu N. CC.1 ZALECENIA Brak. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 6 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu blokowania między ścieżką 5 a ścieżką 2 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 5,5 ±±±± 0,5 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać tego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeśli oporność nie jest prawidłowa, wymienić trzy elektrozawory (LS, LT i elektrozawór blokowania przekładni hydrokinetycznej). Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Zapewnić przewodzenie połączeń między: złącze modułu elektronicznego ścieżka 6 Ścieżka 5 złącza o 6 ścieżkach zespołu hydraulicznego Złącze modułu elektronicznego ścieżka 18 Ścieżka 2 złącza o 6 ścieżkach zespołu hydraulicznego Zapewnić również izolowanie między tymi połączeniami. Zapewnić izolowanie względem 12 V połączeń między: Złącze modułu elektronicznego ścieżka 6 Ścieżka 5 złącza o 6 ścieżkach zespołu hydraulicznego złącze modułu elektronicznego ścieżka 18 Ścieżka 2 złącza o 6 ścieżkach zespołu hydraulicznego Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 6 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić trzy elektrozawory (blokowania, LS, LT). PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-20 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF090 C.D. CO.0 ZALECENIA Cechy szczególne: Nic do zasygnalizowania. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 6 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu blokowania między ścieżką 5 a ścieżką 2 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 5,3 ±±±± 0,3 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać tego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeżeli oporność nie jest prawidłowa, wymienić trzy elektrozawory (blokowania, LS, LT). Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Zapewnić przewodzenie połączeń między: Złącze modułu elektronicznego ścieżka 6 Ścieżka 5 złącza o 6 ścieżkach zespołu hydraulicznego złącze modułu elektronicznego ścieżka 18 Ścieżka 2 złącza o 6 ścieżkach zespołu hydraulicznego Zapewnić również izolowanie między tymi połączeniami. Zapewnić izolowanie względem masy połączeń między: Złącze modułu elektronicznego ścieżka 6 Ścieżka 5 złącza o 6 ścieżkach zespołu hydraulicznego złącze modułu elektronicznego ścieżka 18 Ścieżka 2 złącza o 6 ścieżkach zespołu hydraulicznego Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 6 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić trzy elektrozawory (blokowania, LS, LT). PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-21 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF091 ZAPISANA W PAMIĘCI OBWÓD ELEKTROZAWORU REGULACJI CIŚNIENIA "LS" CC.1 : Zwarcie przy + 12 V CO.0 : Obwód przerwany lub zwarcie z masą ZALECENIA Warunki przeprowadzenia diagnostyki usterki zapisanej w pamięci: Jeżeli usterka jest zgłoszona jako obecna wskutek: – skasowania pamięci modułu elektronicznego, – wyłączenia i włączenia zapłonu, – uruchomienia silnika i odczekania 1 minuty przy ustawieniu N. CC.1 ZALECENIA Brak. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 8 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu regulacji ciśnienia LS między ścieżką 6 a ścieżką 2 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 5,5 ±±±± 0,5 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać tego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeśli oporność nie jest prawidłowa, wymienić trzy elektrozawory (LS, LT i elektrozawór blokowania przekładni hydrokinetycznej). Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Zapewnić przewodzenie połączeń między: Złącze modułu elektronicznego ścieżka 5 Ścieżka 2 złącza o 8 ścieżkach zespołu hydraulicznego Złącze modułu elektronicznego ścieżka 20 Ścieżka 6 złącza o 8 ścieżkach zespołu hydraulicznego Zapewnić również izolowanie między tymi połączeniami. Zapewnić izolowanie względem 12 V połączeń między: Złącze modułu elektronicznego ścieżka 5 Ścieżka 2 złącza o 8 ścieżkach zespołu hydraulicznego Złącze modułu elektronicznego ścieżka 20 Ścieżka 6 złącza o 8 ścieżkach zespołu hydraulicznego Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 8 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić trzy elektrozawory (blokowania, LS, LT). PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-22 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF091 C.D. CO.0 ZALECENIA Cechy szczególne: Nic do zasygnalizowania. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 8 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu regulacji ciśnienia LS między ścieżką 6 a ścieżką 2 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 5,3 ±±±± 0,3 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać tego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeżeli oporność nie jest prawidłowa, wymienić trzy elektrozawory (blokowania, LS, LT). Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Zapewnić przewodzenie połączeń między: Złącze modułu elektronicznego ścieżka 5 Ścieżka 2 złącza o 8 ścieżkach zespołu hydraulicznego Złącze modułu elektronicznego ścieżka 20 Ścieżka 6 złącza o 8 ścieżkach zespołu hydraulicznego Zapewnić również izolowanie między tymi połączeniami. Zapewnić izolowanie względem masy połączeń między: Złącze modułu elektronicznego ścieżka 5 Ścieżka 2 złącza o 8 ścieżkach zespołu hydraulicznego Złącze modułu elektronicznego ścieżka 20 Ścieżka 6 złącza o 8 ścieżkach zespołu hydraulicznego Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 8 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić trzy elektrozawory (blokowania, LS, LT). PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A 23A-23 SU1 2001 Nr Vdiag: 08 Diagnostyka - Interpretacja usterek DF092 ZAPISANA W PAMIĘCI OBWÓD ELEKTROZAWORU REGULACJI CIŚNIENIA "LT" CC.1 : Zwarcie przy + 12 V CO.0 : Obwód przerwany lub zwarcie z masą ZALECENIA Warunki przeprowadzenia diagnostyki usterki zapisanej w pamięci: Jeżeli usterka jest zgłoszona jako obecna wskutek: – skasowania pamięci modułu elektronicznego, – wyłączenia i włączenia zapłonu, – uruchomienia silnika i odczekania 1 minuty przy ustawieniu N. CC.1 ZALECENIA Brak. Wyłączyć zapłon, odłączyć złącze o 6 ścieżkach pod automatyczną skrzynią biegów i zmierzyć oporność uzwojenia elektrozaworu regulacji ciśnienia LT między ścieżką 4 a ścieżką 1 po stronie elektrozaworu. Jeśli zmierzona oporność nie jest rzędu 5,5 ±±±± 0,5 ΩΩΩΩ przy 20 °°°°C, wymontować miskę olejową skrzyni biegów i dokonać tego samego pomiaru bezpośrednio w elektrozaworze. Jeśli oporność nie jest prawidłowa, wymienić trzy elektrozawory (LS, LT i elektrozawór blokowania przekładni hydrokinetycznej). Jeżeli oporność jest prawidłowa, naprawić lub wymienić odpowiedni przewód. Zapewnić przewodzenie połączeń między: Złącze modułu elektronicznego ścieżka 4 Ścieżka 1 złącza o 6 ścieżkach zespołu hydraulicznego Złącze modułu elektronicznego ścieżka 19 Ścieżka 4 złącza o 6 ścieżkach zespołu hydraulicznego Zapewnić również izolowanie między tymi połączeniami. Zapewnić izolowanie względem 12 V połączeń między: Złącze modułu elektronicznego ścieżka 4 Ścieżka 1 złącza o 6 ścieżkach zespołu hydraulicznego Złącze modułu elektronicznego ścieżka 19 Ścieżka 4 złącza o 6 ścieżkach zespołu hydraulicznego Naprawić lub wymienić odpowiednią wiązkę przewodów automatycznej skrzyni biegów w przypadku usterki. Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego automatycznej skrzyni biegów i złącza o 6 ścieżkach. Wykonać konieczne naprawy. Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić trzy elektrozawory (blokowania, LS, LT). PO NAPRAWIE Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać jazdę próbną. Na koniec przeprowadzić kontrolę przy pomocy przyrządu diagnostycznego, korzystając ze sterowania sekwencyjnego siłownikami w rubryce "CZYNNOŚCI". X81BVASU1 2001 08 1.0